Barevná pracovní učebnice pro systematický rozvoj čtenářských dovedností. Jsem čtenář 2 navazuje z hlediska typologie cvičení na pracovní učebnici Jsem čtenář 1. Učební materiál Jsem čtenář 2 se zaměřuje na rozvoj čtenářských dovedností na základě práce s textem.Učí žáky porovnávat texty a pracovat s nimi. Pracovní učebnice pro systematický rozvoj čtenářských dovedností. Jsem čtenář 2 si klade za cíl zvládat a dále systematicky rozvíjet základní čtenářské dovednosti (s nimiž se žáci seznámili v Jsem čtenář 1), a to na základě porovnávání dvou (popř. tří) textů a následné práce s nimi. Rovněž se snaží poskytnout žákovi popisnou zpětnou vazbu, která podporuje proces čtení. Učebnice se tedy zaměřuje na zlepšení techniky čtení, což následně vede k lepšímu porozumění textu. Stejně jako v Jsem čtenář 1 je i zde na konci každé kapitoly zařazeno sebehodnocení žáků formou tzv. balančního pásku. Učebnice je vytvořena v souladu s RVP ZV a obsahuje dlouholeté zkušenosti vyučujících prvního stupně. Řada pracovních učebnic Jsem čtenář z hlediska typů cvičení navazuje na ucelený soubor učebních materiálů pro výuku čtení a psaní v 1. ročníku Čteme a píšeme s Agátou. Pracovní učebnice Jsem čtenář 2 přímo navazuje na pracovní učebnici Jsem čtenář 1, která je určena pro žáky 2. ročníků ZŠ. Učebnice Jsem čtenář 2 dále rozvíjí a procvičuje jednotlivé čtenářské dovednosti, se kterými se žáci už seznámili, proto ji doporučujeme žákům 2.–3. ročníků ZŠ.